יום שישי, 21 באוגוסט 2009

הכרת תודה - לערוך רשימת דברים שאפשר להגיד עליהם תודה

ישנן סיבות רבות להגיד תודה.
אחד מהתרגילים הפשוטים והיעילים ביותר לתחילת עבודה עם הכרת תודה הוא לערוך רשימה של מספר דברים שאפשר להגיד עליהם תודה.
אפשר להגיד תודה על כל דבר שעולה בדעתך.


בשלב זה אין צורך להרגיש את הכרת תודה (למרות שכמובן אפשר). פשוט כדאי לרשום מספר דברים שאפשר להגיד עליהם תודה.

אם זה קשה לערוך את הרשימה אפשר
  • לערוך רשימה בזמן: להחליט על 3 דקות (או יותר/פחות) שפשוט לרשום כמעין כתיבה בלי ביקורת על מה שאפשר להגיד עליו תודה
  • לערוך רשימה לפי מספר פרטים: להחליט שרושמים 10 דקות שאפשר להגיד עליהם תודה, אפשר לחכות עד שהם יגיעו אלינו "מעצמם" (כלומר יעלו במוחנו).


עריכת רשימה כזאת (עכשיו, ועל בסיס יומי) יכולה לשפר את מצבנו בהרבה מאוד רבדים.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

רשימת הכרת תודה - התגובה

 יש לנו תכנית חדשה בשבילך. רשימת הכרת תודה. זוהי רשימת יישומים עבור gratiude

https://play.google.com/store/apps/details?id=sarusiad.gratitude.list.pro


למה רשימת הכרת תודה?
נראה "Hokey" קצת, לא? למה שמישהו ייקח את הזמן יקר לשבת עם רשימה ריקה, ולכתוב את הדברים בחיים שלהם שמעוררים תחושה של הכרת תודה? עם כל הדברים החשובים שצריכים להיעשות היום, למי יש זמן לשטויות כאלה? ובכן ...
ראשית, זה עוצר אותנו מלרדוף את כל הדברים "החשובים" בחיים שלנו שתמיד צריכים לעשות היום. כל כך הרבה חיים הוא מטורף, אוטומטי, מטופש, לא יעיל --- עושה. רשימת הכרת תודה לוקחת אותנו לרגע מהפוזה של "אני צריך לעשות ...", ומעבירה אותנו לנקודת מבט רעננה של "אני צריך להיות, להרגיש, לחוות ...". אני יכול למצוא משהו הרבה יותר עמוק, הרבה יותר סיפוק.
שנית, אנו הופכים להיות קצת פחות במרכזו של היקום. להיות במושב הנהג של העולם הוא אחריות עצומה. אני יודע. הייתי שם, עשה את זה. "אני חבר של ביל" כאן. אין שלום במושב זה. אבל כשאנחנו מתיישבים להתמקד באותם דברים שבם אנו מרגישים הכרת תודה, המוח שלנו עובר מעצמנו לאותם דברים שנותנים לנו תחושה של רווחה, וביטחון שהכל בסדר, לפחות להיום. אנחנו הופכים להיות מודעים לכך שיש כוח גדול מאיתנו, מרים אותנו ולשמור עלינו. אתה לא רוצה לקרוא לאלוהים שהכח? זה בסדר. אני עושה. אבל מה שאתה קורא לזה, רק יודע שזה "לא לך".
שלישית, הפוקוס שלי על אותם הדברים שצריכים להיעשות היום הופך להיות ברור יותר. אתה מכיר את הביטוי, "הוא מתרוצץ כמו תרנגולת שערף לה את". לפעמים לא ימינו להרגיש בדיוק כמו ש? אם תעצרו ותיקח את הזמן לחשוב על הדברים שמביאים לנו הכרת תודה, ולהסיר את עצמנו כדיקטטור של העולם, זה מדהים איך דברים יסתדרו. אנחנו יכולים לעבוד בצורה יעילה יותר, ממוקד בצורה ברורה יותר על מה שאנחנו עושים.
רביעית, אנחנו כנראה יהיו יותר מאושר, יותר תוכן, אנשים נעימים יותר. זה לא מה שאנחנו באמת רוצים? דברים אולי לא השתנה, אבל יש לנו. במקום להתחיל את היום עם "חיים מסריחים!", אנו שואלים את השאלה, "איך אני אסיר תודה?" כי מעשה "Hokey" קטן יכול להיות עמוק

רשומות פופולריות